> aan het werk


> datum: sinds 18.01.2007
> locatie: San Mateo

Het lijkt wel een grote vakantie als je al die verhaaltjes leest, maar de reden dat we naar San Francisco zijn verhuisd is omdat ik (Marc) een nieuwe baan heb. Ik werk voor het Netherlands Office of Science and Technology. Samen met twee collega's behartig ik de Nederlandse belangen op het gebied van wetenschap en technologie in Silicon Valley.
Als je hier meer over wil weten klik dan op www.twanetwerk.nl

Ons kantoor is in San Mateo, ongeveer een half uur rijden van San Francisco. Een niet erg inspirerende kantooromgeving. Ik heb een eigen kamer, waar Bea en Claus mij goed in de gaten houden. Het kantoor delen we met de paspoorten afdeling van het Nederlandse consulaat, the Netherlands Foreign Investment Agency en the Netherlands Business Support Office. In totaal werken er 12 mensen, voornamelijk Nederlanders. De collega's zijn aardig en helpen me goed op weg. Er komt natuurlijk veel op me af. De eerste twee weken ben ik vooral bezig geweest met inlezen en me te orienteren op een aantal technologiegebieden. Binnenkort ga ik naar een congres over veiligheid in de ICT en een congres waar de Amerikaanse wetenschapsagenda wordt gepresenteerd. Dan gaat het echte (net)werken beginnen. Ik kijk er erg naar uit.

Geen opmerkingen: