> op de Veluwe

> datum: 13.08.2007
> locatie: Garderen, Gelderland

De laatste week van onze vakantie in Nederland zaten we in de prachtige natuur van de Veluwe. In plaats van logeren bij familie of vrienden zaten we in een hotel in Garderen. Met een binnenzwembad, sauna en een goede keuken.
De eerste dag hebben we een fietstocht gemaakt in de omgeving. Het was heerlijk weer, en hadden ook geluk dat de heide overal in bloei stond. Bij Ermelo kwamen we een herderin tegen met 400 schapen en vijf lieve Bordercollies. Op het zelfde moment werden daar ook opnames gemaakt voor het RTL4 programma Bestemming Nederland (uitzending begin oktober). Terwijl Jan mooie foto’s wilde maken, werd hij weer eens weggejaagd omdat de cameraman van RTL hem steeds in beeld had.
De volgende dag zijn we met de trein naar Utrecht gegaan. Daar hebben we de middag doorgebracht met de ouders van Marc. ’s Avonds heeft Jan met zijn OJKB-vrienden nog gegeten bij een Japanner. We zaten met z’n allen gezellig aan de Teppanyaki-plaat en hebben een zeer uitgebreid menu gehad. Zo veel gangen, dat niet iedereen aan het dessert toegekomen is om de laatste trein niet te missen. Maar het erg leuk om iedereen weer even te zien.
De laatste dag van ons verblijf in Garderen zijn we naar het Nationaal Park ‘De Hoge Veluwe’ geweest met zijn bekende witte fietsen. Eerst het Kröller Müller museum bezocht en een wandeling gemaakt door de beeldentuin. En daarna door het park gefietst. Ondanks de dreigende donkere luchten, en de voorspelde regenbuien, hebben we het droog gehouden. En het leverde weer erg veel prachtige beelden op. Nederland kan erg mooi zijn...
De dag voor we weer naar huis gingen zijn we nog naar Jan zijn zus in Almere gegaan. Jan zijn ouders lagen daar ook met hun boot. De vakantie was voorbij. Na nog een nacht in een hotel op Schiphol vlogen we ’s ochtends weer terug naar huis.